Translate

niedziela, 12 sierpnia 2012

Pstrokatki

Obecnie na uwagę zasługują dwie roślinki o pstrokatych liściach, które rosną w moim ogrodzie. Obydwie są tegorocznymi nabytkami i były moim marzeniem, więc bardzo się cieszę, że wreszcie je mam.

Słoneczniczek szorstki  Heliopsis scabra 'Loraine Sunshine'

Mała sadzoneczka szybko rozrosła się w ładną kępkę. Cieszę się, ze spasowało mu na mojej glince. 
Zachwyciły mnie te piękne marmurkowe liście i złote kwiaty. Ładnie prezentuje się teraz na rabacie, kiedy dużo roślin już przekwitło. Zdrowa, żywotna odmiana. Bardzo go lubię.





Mikołajek Eryngium 'Naughty Jackpot'
Piękna bylina o zielonych liściach z kremowym marginesem. Kwiaty srebrno-niebieskie, osadzone lna licznych, sztywnych pędach. Doskonale nadają się do suszenia.
Roślina nadaje się na słoneczne stanowiska, ale nie ma szczególnych wymagań i jest łatwa w uprawie. 


Skoro piszę o moich pstrokatkach, to wspomnę o mojej kilkuletniej szałwii omszonej. Zobaczcie, co zaczęła niedawno wyprawiać. Zastanawiam się, czy to wirus, czy powtórzy to w przyszłym roku, a może oddzielić ten kawałeczek i spróbować ukorzenić ....


2 komentarze:

  1. Piękne są te pstrokatki. Też przypomniałam sobie w tym roku o szałwiach i słonecznikach ozdobnych i wysiałam kilka kępek. Tylko mój słonecznik jest taki zwyczajny. Bardzo podobają mi się liście Twojego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam ten zwyczjny. Strasznie wysoki rośnie i wykłada się na ziemię. Bardzo tego nie lubię. Ten jest dużo niższy.

    OdpowiedzUsuń