Translate

piątek, 22 czerwca 2012

Jeszcze kilka dzwonków

Mam ich jeszcze kilka, bo bardzo je lubię. Są dla mnie symbolem lata.

Campanula persicifolia 'Coronata' - Dzwonek brzoskwiniolistny

To mój ubiegłoroczny zakup. Zaobserwowałam, że niewiele się rozrósł,  ale to może być jego zaleta. Kwiaty ma koloru czysto niebieskiego, podwójne. Dorasta do około 50 cm wysokości. Na razie nie pokłada się, ale po deszczu lub silnym wietrze różnie może z tym być.



A to bardzo popularny dzwonek drobny biały. Niska bylina, która doskonale sprawdza się na obwódkach, skalniakach.


Campanula punctata 'Summertime Blues' - Dzwonek kropkowany
Jak wszystkie dzwonki kropkowane silnie rozrasta się podziemnymi rozłogami. Jeszcze tego nie sprawdziłam, ponieważ to tegoroczna zdobycz.
Kwiaty dzwonkowate, zwisające, koloru niebieskiego, nakrapiane od środka.


Campanula trachelium - dzwonek pokrzywolistny
Bylina o łodydze wzniesionej, osiągająca wysokość 60 - 80. Liście podwójnie piłkowane, podobne do liści pokrzywy. Kwiaty pojedynczo lub po 2-3 w kątach liści, tworzą ulistnione grono.Łatwo rozsiewa się po całym ogrodzie.




2 komentarze:

  1. Uwielbiam dzwonki . W bukietach są niezastąpione

    OdpowiedzUsuń
  2. 21 yr old Research Assistant III Danny Shadfourth, hailing from Keswick enjoys watching movies like Baby... Secret of the Lost Legend and Stand-up comedy. Took a trip to Ironbridge Gorge and drives a Mercedes-Benz 540K Special Roadster. ten artykul

    OdpowiedzUsuń