Translate

czwartek, 5 kwietnia 2012

Zawilec żółty - Anemone ranunculoides

Od kilku dni czekał na słoneczko aby pokazać swoje żółte kwiaty. Wczoraj wreszcie się doczekał :) 
To odmiana zawilców, która zakwita jako pierwsza.
Nie wiem, czy to choroba, czy one tak mają, ale ten mój co roku ma "kolorowe" liście - w takie żółtawe plamy. Poza tym kępka wygląda dobrze, co roku się powiększa, więc traktuję to jako ciekawostkę.:)
Żółte zawilce rosną naturalnie, kilka kroków od mojego domu, ale to chyba inna odmiana, bo zakwitają później i mają nico inne, bardziej podłużne płatki.


Na zdjęciu poniżej rok temu - też miał plamki na liściach :)



A te zawilce rosną w naturalnym środowisku kilka metrów od domu :) Może ktoś pomoże mi je nazwać :)
(zdjęcia z ubiegłego roku)

 



3 komentarze:

  1. Witam. Ładna kępka. Widzę teraz, że chyba za rzadko je posadziłam bo u mnie nie tworzą takiej zwartej całości. Ale jeżeli piszesz, że się ładnie co roku rozrastają zostaje mi mieć nadzieję, że i moje się zagęszczą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje białe mają dopiero listki i to niezbyt duże, a Twoja żółta kępka jest bardzo dorodna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje jeszcze nie kwitną, ale to chyba kwestia dni...
    Wesołych Świąt Wiolu !

    OdpowiedzUsuń